Dobrze odrobiona lekcja

Polski Związek Piłki Nożnej opublikował raport dotyczący organizacji i stanu bezpieczeństwa meczów piłki nożnej szczebla centralnego w minionym sezonie.

Miniony sezon był bardzo ekscytujący dla naszego klubu. Remont naszego stadionu wymusił grę w rundzie jesiennej głównie na boiskach rywali. Do tego pierwsze spotkania przy Kusocińskiego 2 rozgrywaliśmy na obiekcie oddanym tylko częściowo i dopiero w 2015 roku prace wykończeniowe zostały ukończone i mogliśmy 'uczyć się od nowa’ Stadionu Miejskiego w Niepołomicach i przeżywać na nim sportowe emocje.

Z opublikowanych danych wyniki, że najwięcej kibiców w II lidze zgromadził mecz z udziałem naszego zespołu. Miało to miejsce w ostatnim meczu ligowym, kiedy Puszcza walczyła o utrzymanie a Zagłębie Sosnowiec o awans. Wówczas na stadionie Zagłębia zasiadło 4950 widzów.

Całkowita frekwencja na naszych stadionie wyniosła 7645 widzow. W porównaniu do inych klubów drugoligowych jest to raczej średni wynik, ale biorąc pod uwagę miasta z jakich wywodzili się nasi rywale nie mamy się czego wstydzić. Dla porównania mamy niemal identyczny wynik jak Rozwój Katowice, z tymże w Katowicach mieszka ponad 300 tysięcy osób, a w Niepołomicach około 15 tysięcy. Średnio na jednym meczu Puszczy Niepołomice zasiada 450 osób. W ubiegłym roku nasza średnia w I lidze wyniosła 403 osoby. Mamy nadzieję, że w nowym sezonie ten wynik zostanie poprawiony!

Przebudowa Stadionu Miejskiego w Niepołomicach znacząco wpłynęła na wzrost ocen w poszczególnych kryteriach ocenianych przez związek (skala ocen 1-6). Infrastruktura dla niepełnosprawnych została oceniona na 4,24 i jest to wynik lepszy o 0,6 punktu niż w sezon wcześniej (jeden z najlepszych wyników w lidze). Podobny wzrost do poziomu 4,41 uzyskaliśmy w ocenie ciągów komunikacyjnych na naszym obiekcie. Obsługa naszych furtek ewakuacyjnych jest wręcz wzorowa o czym świadczy trzeci wynik w całej drugiej lidze!

Możemy się również pochwalić znakomitą organizacją wejścia kibiców gospodarzy oraz gości, a także kibiców niepełnosprawnych, wysoką oceną pracy spikera oraz dobrą pracą stewardów i służb medycznych, a także świetną współpracą podmiotów zaangażowanych w organizację spotkania.

Co do poprawy?

W przyszłości nasze starania muszą być skierowane głównie na jeszcze lepsze wyniki w elementach, które już teraz są naszą mocną stroną. Dodatkowo kilka aspektów wymaga znaczącej poprawy.

Dosyć nisko oceniono parkingi. Z pewnością jest to spowodowane faktem, że … parkingi dopiero powstają i będą gotowe dla naszych sympatyków w zbliżającym się sezonie. Poprawy wymagają równiez warunki pracy mediów, głównie dlatego, że przedstawiciele prasy na naszym obiekcie mają miejsca w przeszklonych pomieszczeniach zlokalizowanych nad główną trybuną, a nie na trybunie jak to jest praktykowane na więkoszści stadionów w Polsce. Dobry wynik 4,18 ogólnej oceny organizacji meczów to również  pozycja wyjściowa to poprawy tego aspektu w nadchodzącym sezonie.

Z pełnym raportem można zapoznać się tutaj.

 

Marek Bartoszek